Jump to content
Sign in to follow this  
beyondsmitten

Are you coming or what?

Recommended Posts

Yikes! I've never heard of the 4 day etiquette rule on the RSVPs either! I must be one of those annoying wedding guests... LOL! (Sorry) I DID read about a 30-day rule-of-thumb though. If you didn't put a deadline on it, then maybe that's what they're thinking too...30 days? The ladies here definitely have good points/suggestions. Hope it works out for the better!

Share this post


Link to post
Share on other sites

I have gotten very few responses from people. There were a few that were verbal and I just went in on the website and did it myself for them. I just recently sent out an email to everyone that had been invited and had not said they weren't coming to let them know the cost had gone up again due to fuel costs. At the bottom of the email I added a little note that it people had already booked, disregard the email, and those who won't be joining us could email me back and let me know and I would take them off the mass wedding email list. I have actually got responses back following that email. Yeah!! Maybe a couple more emails and we might actually have a close to final count!

Share this post


Link to post
Share on other sites

You are never gonna get them all to reply and when they do that doesn't mean they are coming lol

 

We had 35 say they were coming 3 have booked lmao I'm gonna worry about it nearer the time - budget for the majority and then you're in for a pleasant surprise when its cheaper lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Just to update. I've got 4 weeks to go now, a little less than a month, and I haven't gotten anymore than the 5 back. Crazy. I figure that at this point, people are just not going to send them them to me (the last date I have to RSVP is this week). LOL. Oh well. I pretty much know who's coming but I can relate to all of you cause it is so frustrating when you took the time to mail

and seal and post each one of them. :) I guess it just comes with "Bride Territory."

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sad to say, I think that this was the worst part of the planning experience. People don't understand why you need these numbers......for seating purposes, food, number of tables (which leads to number of centerpieces), cake size, number of favors, welcome bags........... basically EVERYTHING!!! Try not to worry. Just continue to check with your TA and if you are cutting it close and running out of time, as much as I hate this, start making phone calls.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yikes- 4 days is asking a lot IMO. This is a DW- it's not like they just show up to the park somewhere in town. It requires a little more planning on the guests part.

 

Some people might not even know if htey are coming until a few months before- we had guests book totally last minute because they ended up having more money than they anticpated. It's the joy of a DW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×