Jump to content
Sign in to follow this  
Nicyx

Any 2011 Brides out there?

Recommended Posts

 

 

Originally Posted by Nicyx View Post

 

Hi nan,

 

We are having our AHR at our local football club function room which is ideal for us as we live not even a 5 min walk away.... so far i have a list of 75 invites to write, in total about 130 adults and around 36 kids.... I have some family & friends coming up the day/night before as i live 6/7 hours drive away from some. I will not go all out with the decorating, i will just do balloons for the tables and favours in my wedding colours (aqua & white). Favours nothing to big, just a wee aqua organza bag with white love heart mints or something like that, I will have a DJ, which i have just booked tonight. I will be ordering a 3 tier sponge wedding cake, plain white icing, i have bought the ribbon to go round it, also i will use the cake topper we have bought for mexico (out initials) and i will be buying some cute little cutters of ebay in the shape of starfish and a palm tree so i can colour some icing myself (light blue) and cut wee star fish etc to put on cake :-) For the buffet i will just do a cold finger buffett... sandwiches, pizza, crisp, salads etc etc.

Im not sure what else i will do if anything... any suggestions????

 

xx

Sounds like it will be a lot of fun! Only suggestions I would make: have a projector with wedding photos/video (if you are doing that) or a table with some wedding photos! Since everyone will want to see your big day. And then do something fun for a guest book, so that you can look back and see who was all there. We used this idea in Mexico, and will likely do it at our AHRs as well: get a white board, and a camera. Have guests write their well wishes, advice, etc. on the whiteboard, then pose with it, and have someone take a photo of it. Then once you have all the photos, you can make a photobook /guestbook. I know some girls on here have done props, like silly moustaches, bowties, etc. and had people pose with those!

 

DH is more in charge of the AHRs since he is a former chef and has more knowledge on that side. I think we have one tenatively booked for April 16, and working on the other one now. I know it seems a little late, but we just returned from the wedding and get our new house mid-March. So not much spare time! Plus DH's sister is expecting her first little one in a few weeks, so that's also adding to our list of stuff to do LOL!

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

I know what you mean! I have been asking myself the same thing

 

Originally Posted by prettypigpig View Post

I seriously don't know what to do once my wedding, 3 receptions, 2 weeks of honeymoon, thx notes, scrapbooking are over...LOL



Share this post


Link to post
Share on other sites


 

Originally Posted by murmel View Post



Sounds like it will be a lot of fun! Only suggestions I would make: have a projector with wedding photos/video (if you are doing that) or a table with some wedding photos! Since everyone will want to see your big day. And then do something fun for a guest book, so that you can look back and see who was all there. We used this idea in Mexico, and will likely do it at our AHRs as well: get a white board, and a camera. Have guests write their well wishes, advice, etc. on the whiteboard, then pose with it, and have someone take a photo of it. Then once you have all the photos, you can make a photobook /guestbook. I know some girls on here have done props, like silly moustaches, bowties, etc. and had people pose with those!

 

DH is more in charge of the AHRs since he is a former chef and has more knowledge on that side. I think we have one tenatively booked for April 16, and working on the other one now. I know it seems a little late, but we just returned from the wedding and get our new house mid-March. So not much spare time! Plus DH's sister is expecting her first little one in a few weeks, so that's also adding to our list of stuff to do LOL!

 


Thanks murmel... I have got on my list of things to get and do the slideshow idea and the guestbook :-) Both of these are great ideas x

Share this post


Link to post
Share on other sites


 

Originally Posted by Janet1480 View Post

I know what you mean! I have been asking myself the same thing

 


 

     Quote:

Originally Posted by prettypigpig View Post

I seriously don't know what to do once my wedding, 3 receptions, 2 weeks of honeymoon, thx notes, scrapbooking are over...LOL



Me to, thats why im glad at least a month after the wedding i will be happy still organising the AHR but after that :-( :-( :-( :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

I'm starting to think maybe i should have an AHR so i can have something to do and plan when i get back LOL my FI would probably kill me though and think I am crazy stupid.gif we are spending enough money on the DW wacko.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites


Hahaha! Nan, you're funny! My FI takes care of the house (and hopefully himself haha), we already live together :) I work a lot though, so that will def. keep me busy.

 

Originally Posted by Nan View Post

HAHAHA I guess taking care of the house and our new husbands besides our jobs will keep us quite busy!fryingpan.gif



Share this post


Link to post
Share on other sites


 

Originally Posted by Nan View Post

HAHAHA I guess taking care of the house and our new husbands besides our jobs will keep us quite busy!fryingpan.gif

     Quote:

Originally Posted by primavera View Post


Hahaha! Nan, you're funny! My FI takes care of the house (and hopefully himself haha), we already live together :) I work a lot though, so that will def. keep me busy.

 


 


Made me laugh too :-) Haha, Although, taking care of the house and my soon to be husband happens already (shared i must say... he helps in the house and he looks after me too) :-)

 

Hmmmmmm, back to the drawing board!!!!

 

xox

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

×