Jump to content

Photo

Ring Problem


  • Please log in to reply
17 replies to this topic

#1 BillysBride

BillysBride
  • Sr. Member
  • 1,255 posts

    Posted 08 November 2007 - 10:49 PM

    Ok, so we just got my ring back from the jewelers today...he hasn't officially "proposed" yet so I'm not even supposed to be wearing it, but I'm freaking out, cuz he came down and sat on the couch and goes "Is it supposed to be loose?" I'm like "Loose, how?" and he goes "C'mere." and he holds it up and shakes it real hard by my ear...you can hear a really faint rattle! I'm no expert, but I'm pretty sure that is NOT right.

    Anyone have this happen? I'm not worried, cuz I'm marching my happy a** right in there in the morning and telling the guy he's gonna fix it and at no extra charge. I've just never heard of this happening before, and I don't wanna take any chances with my precious dream ring.
    Savannah

    http://i17.photobuck....inecollage.jpgThe Fab Four (my quads) Meryn, Kellen, Nico & Layla
    http://global.thekno...rs/tt265ad.aspxhttp://www.mywedding...nnah/index.html20 STD's w. pre-lim RSVP sent 6/15/09: 7 "Yes" so far/10 guests total!

    #2 Spazz

    Spazz
    • VIP Member
    • 10,482 posts

      Posted 08 November 2007 - 10:50 PM

      Yes, you should definitely take it back and get it looked at. I know you're excited to wear it, but you don't want to take the chance that the stone will fall out.

      #3 beachbride08

      beachbride08
      • VIP Member
      • 2,372 posts

        Posted 08 November 2007 - 10:53 PM

        I would definitely take it back to get fixed. And when you get that rock on your finger you better be posting pics of you bling!
        Michelle

        #4 Maura

        Maura

          VIP Member

        • VIP Member
        • 5,752 posts
        • Wedding Location:Westin Los Cabos

        Posted 08 November 2007 - 10:57 PM

        you DEF need to take that in to have it fixed. it should NOT move, twist, turn, rattle or anything like that!

        #5 rodent

        rodent

          VIP Member

        • VIP Member
        • 18,759 posts

          Posted 08 November 2007 - 10:58 PM

          Another thing we have in common- This happened to my ring!! I looked down one day & thought it might have moved. I realized I could rotate it slightly. I took it in 2 weeks ago & had it tightened. It cost $35 & he had it fixed by the next day. I was telling a friend about it & she looked down at her ring & saw one of prongs wasn't even touching the stone.

          So yes, I think these things do happen.

          #6 BillysBride

          BillysBride
          • Sr. Member
          • 1,255 posts

            Posted 09 November 2007 - 11:50 AM

            Quote:
            Originally Posted by Morgan
            Another thing we have in common- This happened to my ring!! I looked down one day & thought it might have moved. I realized I could rotate it slightly. I took it in 2 weeks ago & had it tightened. It cost $35 & he had it fixed by the next day. I was telling a friend about it & she looked down at her ring & saw one of prongs wasn't even touching the stone.

            So yes, I think these things do happen.
            I think I need to have a conversation with my mother tonight Morgan...ask her about any secrets she might be keeping about my birth, cuz I'm tellin ya, you're my Caucasion twin. No joke. hahahaha

            I'm taking it in. I'm just ticked cuz ALL this man had to do was mount the damn stone...we brought the setting and the stone in to him, with the mount head made to the EXACT measurements of the diamond. All he had to do was mount the stone and make sure it was in there securely. I mean...is that really that hard for a licensed jeweler Geez!

            BTW, y'all know I cheated and took pics, so if you wanna see, I'll post if majority rules. I was thinking I'd just wait til I got to wear it "officially", but y'all know that as a member of this forum, I cannot in good conscience miss an opportunity to take a picture.
            Savannah

            http://i17.photobuck....inecollage.jpgThe Fab Four (my quads) Meryn, Kellen, Nico & Layla
            http://global.thekno...rs/tt265ad.aspxhttp://www.mywedding...nnah/index.html20 STD's w. pre-lim RSVP sent 6/15/09: 7 "Yes" so far/10 guests total!

            #7 MelissaH

            MelissaH
            • Sr. Member
            • 1,724 posts

              Posted 09 November 2007 - 11:56 AM

              uhm hello? do you even need to ask if we want to see pics? :P

              come on...you should know us better than that

              #8 boscobel

              boscobel
              • VIP Member
              • 24,213 posts

                Posted 09 November 2007 - 12:15 PM

                Pictures, you better get posting! Dont tease us like that!

                #9 starfish kate

                starfish kate
                • Jr. Member
                • 455 posts

                  Posted 09 November 2007 - 12:40 PM

                  Quote:
                  Originally Posted by BillysBride
                  BTW, y'all know I cheated and took pics, so if you wanna see, I'll post if majority rules. I was thinking I'd just wait til I got to wear it "officially", but y'all know that as a member of this forum, I cannot in good conscience miss an opportunity to take a picture.
                  I totally would do the same thing. Let's see 'em!!
                  Kate

                  #10 BillysBride

                  BillysBride
                  • Sr. Member
                  • 1,255 posts

                    Posted 09 November 2007 - 11:49 PM

                    Believe me, y'all don't have to pull my leg too hard. haha

                    Heres a shot of my precious ring. I am so in love...oh, ya with him too. hahahaha!

                    I'll post a couple of pics in the sticky thread up top too.

                    Click the image to open in full size.
                    Savannah

                    http://i17.photobuck....inecollage.jpgThe Fab Four (my quads) Meryn, Kellen, Nico & Layla
                    http://global.thekno...rs/tt265ad.aspxhttp://www.mywedding...nnah/index.html20 STD's w. pre-lim RSVP sent 6/15/09: 7 "Yes" so far/10 guests total!




                    0 user(s) are reading this topic

                    0 members, 0 guests, 0 anonymous users