Jump to content
hezmshaw

A little thing I like to call "Operation Wedding Dress" (aka, my dress is too small... but it won't be soon!)

Recommended Posts

Originally Posted by hezmshaw View Post

 

 

Woohoo! Great job :) you'll be at 30 minutes in no time!

220 squats? Are you kidding me? That's amazing!!! I'm going to start adding a legs workout to my new routine. I've been working out at home a lot.. Working on abs and arms/back/chest a lot since that's what you're gonna see on the wedding day lol.. (Well, not the abs, that's to help with the dress fitting..) but the one I'm starting has like, 60 squats and I'm scared lol.

 

Make sure you stretch a LOT before and afterwards.  I've done special leg workouts before and could barely walk the next day.  It will be tough to get through the first few days, but you can do it! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by moodyc82 View Post

 

 

Great job girl! I get some good tunes on and just go

Theyre yummy lol, thats a lot of working girly! Im going hiking today while away for the weekend and got 220 squats in this morning for my squat challenge

LOl it is a lot of working,but so much to pay for! lol

 

And I have to find some time this week to workout.. even for 20 mins. Im up now 3 ,lbs from my "stablized" weight. Not my ww "goal " weight. LOL had a bridal shower yest for a friend and ate too much.. Now im back on track with my food at work! but no time to work out. Ill try and get up 20 mins earlier on wed and do a quick 20 min work out... hello energy shots!

 

Hope everyone has a good week!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by DinaQtobe View Post

 

 

Make sure you stretch a LOT before and afterwards.  I've done special leg workouts before and could barely walk the next day.  It will be tough to get through the first few days, but you can do it! :)

Good tip!  I did it yesteday but it was right before bed so I skipped the jumping jacks as I find it weird to do them upstairs lol... more of a basement activity.. but no soreness... there were more squats than I realized, about 100. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by hezmshaw View Post

 

 

Woohoo! Great job :) you'll be at 30 minutes in no time!

220 squats? Are you kidding me? That's amazing!!! I'm going to start adding a legs workout to my new routine. I've been working out at home a lot.. Working on abs and arms/back/chest a lot since that's what you're gonna see on the wedding day lol.. (Well, not the abs, that's to help with the dress fitting..) but the one I'm starting has like, 60 squats and I'm scared lol.

I did the 30 day squat challenge and every day the squat increase. I'm def seeing a difference in my bum :) June 1st I start the ab challenge

Originally Posted by DANIELLE03 View Post

 

LOl it is a lot of working,but so much to pay for! lol

 

And I have to find some time this week to workout.. even for 20 mins. Im up now 3 ,lbs from my "stablized" weight. Not my ww "goal " weight. LOL had a bridal shower yest for a friend and ate too much.. Now im back on track with my food at work! but no time to work out. Ill try and get up 20 mins earlier on wed and do a quick 20 min work out... hello energy shots!

 

Hope everyone has a good week!

I know....ugh things are expensive!! I ate too much all weekend while we were away. I think I need to not eat for like 4 days LOL jk.....I like food too much :P

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by moodyc82 View Post

 

I did the 30 day squat challenge and every day the squat increase. I'm def seeing a difference in my bum :) June 1st I start the ab challenge

I know....ugh things are expensive!! I ate too much all weekend while we were away. I think I need to not eat for like 4 days LOL jk.....I like food too much :P

LOL! I hear you on that!!! I KEEP stopping and starting the squat challenge. I lik eit.. I just forget about it! lol But I will try again june 1 It will be My bday gift to me!

 

Hahah this week I have to be very good. So i am taking away all carbs and sugar, except for here and there ( like iced tea) until sunday, because I have my bday dinner then with my friends :) that will be my cheat day! this weekend however is all full of food :( Social on Friday and its gonna hve good food. ILl have to just have "tasteS" saturday is my FI grandmas 80th bday more jamaican food. and then sunday My dinner with friends and then Monday is my bday dinner with my fiance.. oh geez BangHead.gif

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by DANIELLE03 View Post

 

LOL! I hear you on that!!! I KEEP stopping and starting the squat challenge. I lik eit.. I just forget about it! lol But I will try again june 1 It will be My bday gift to me!

 

Hahah this week I have to be very good. So i am taking away all carbs and sugar, except for here and there ( like iced tea) until sunday, because I have my bday dinner then with my friends :) that will be my cheat day! this weekend however is all full of food :( Social on Friday and its gonna hve good food. ILl have to just have "tasteS" saturday is my FI grandmas 80th bday more jamaican food. and then sunday My dinner with friends and then Monday is my bday dinner with my fiance.. oh geez BangHead.gif

Today is my rest day from the challenge but still have to go burn some calories at the gym, I just feel so bloated ugh. And than only two more days and it's complete....than onto the next death challenge.

 

Yay for bday coming up. I'm sure if you're good during the week it will even out :) I love jamaican food nom nom nom

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by moodyc82 View Post

 

Today is my rest day from the challenge but still have to go burn some calories at the gym, I just feel so bloated ugh. And than only two more days and it's complete....than onto the next death challenge.

 

Yay for bday coming up. I'm sure if you're good during the week it will even out :) I love jamaican food nom nom nom

I started that ab challenge too.. and then forgot ;/ lol oops.

 

Yes Il be good so i can be a little pig on the weekend :) yay for cake.. im such a fat kid.. lol

 

Tonight im going to be running me ass off at soccer so that will be some calories burned and then working again wed and thurs night. booo but its more active then my day job sitting at a desk all day.. lol

 

I love some jamaican food.. plantain.. fried dumplings, festival.. patties.. rotties.. -drool- ahha

 

June 1 goal- start squat challenge again.. gotta get this booty tight and firm ahaha

ALSO  I am starting to read Burn the fat Feed the muscle. Its a 49 day challenge that burns the fat off your body so your muscles are more prominant ( body builders for example) I know a girl who did it and the results were amazing.. it tells you the right foods to eat for your body and workouts to do.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by DANIELLE03 View Post

 

I started that ab challenge too.. and then forgot ;/ lol oops.

 

Yes Il be good so i can be a little pig on the weekend :) yay for cake.. im such a fat kid.. lol

 

Tonight im going to be running me ass off at soccer so that will be some calories burned and then working again wed and thurs night. booo but its more active then my day job sitting at a desk all day.. lol

 

I love some jamaican food.. plantain.. fried dumplings, festival.. patties.. rotties.. -drool- ahha

 

June 1 goal- start squat challenge again.. gotta get this booty tight and firm ahaha

ALSO  I am starting to read Burn the fat Feed the muscle. Its a 49 day challenge that burns the fat off your body so your muscles are more prominant ( body builders for example) I know a girl who did it and the results were amazing.. it tells you the right foods to eat for your body and workouts to do.. :)

Hmmm where did you find that?

Share this post


Link to post
Share on other sites

700

 

 

Originally Posted by moodyc82 View Post

Hmmm where did you find that?

A girl I know did it a while ago. she is actually one of the "banner' girls on their webpage or if you google "burn the fat feed the muscle" shes on there with her before and after in a blue bikini..

 

Its basically just eating properly for your "body" type and then donig cardio and weight training. and the goal is to lose pure body fat and not lean muscle which if you lose more then 1-2 lbs per week your generally losing lean body muscle which slows down your metabolisim. Its pretty interesting now that I am ACTUALLY reading the book rather then read only the parts I thought were important. LOL

 

I just downloaded it online and am reading it on my phone.  Basically tells you different body types like metomorphs ectomorphs etc. And it makes snese while im reading it. But no clue how to go and get my total body fat measured and lean body mass and how to get these skin fold calipers for cheap haha

 

So far what I read is on goal setting and about the lean body mass etc. So you might not lose "weight" but when you measure the other stuff you should see results in the body fat lowering and the lean body mass staying the same or gaining which is what you want because muscles burn fat faster.. Hence the burn the fat feed the muscle:)

 

Let me know if you can see the pic,.. shes the one on the right.. obviously hahaha lol

Share this post


Link to post
Share on other sites
Originally Posted by DANIELLE03 View Post

 

700

 

 

A girl I know did it a while ago. she is actually one of the "banner' girls on their webpage or if you google "burn the fat feed the muscle" shes on there with her before and after in a blue bikini..

 

Its basically just eating properly for your "body" type and then donig cardio and weight training. and the goal is to lose pure body fat and not lean muscle which if you lose more then 1-2 lbs per week your generally losing lean body muscle which slows down your metabolisim. Its pretty interesting now that I am ACTUALLY reading the book rather then read only the parts I thought were important. LOL

 

I just downloaded it online and am reading it on my phone.  Basically tells you different body types like metomorphs ectomorphs etc. And it makes snese while im reading it. But no clue how to go and get my total body fat measured and lean body mass and how to get these skin fold calipers for cheap haha

 

So far what I read is on goal setting and about the lean body mass etc. So you might not lose "weight" but when you measure the other stuff you should see results in the body fat lowering and the lean body mass staying the same or gaining which is what you want because muscles burn fat faster.. Hence the burn the fat feed the muscle:)

 

Let me know if you can see the pic,.. shes the one on the right.. obviously hahaha lol

I've heard about this style of eating. I've lost 16lbs over the last year and most of it was body fat. I average a lb a month lately but went from a size 13 to a size 4 currently. I just have fat in my stomach and butt now to lose.....damn stuff is hard to get rid of

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now


  • Best Destination Wedding Sponsors



    Facebook Pinterest Google+ Twitter
  • Posts

    • we ended up using Facebook messenger when we were in Mexico - the hotel had free wifi and at least 1 person from each family/couple had FB on their phone already - it was pretty easy to communicate among guests "hey, we're heading to the beach bbq for lunch." or "everyone is hanging at the small pool today".  a plus was that some people tried to get a hold of me via FB on the day of the wedding and I was totally not checking my phone - they were asking if the wedding was outside given the rain forecast, thankful my mom, MOH and a few other friends were on the group and could respond for me :) 
    • Are you looking for a guide where you’ll find many tips and steps to follow to make your wedding a success? We design a special for you, where you will find: Photography Tips To-Do List Check list How to choose the best dress? Memories and invitations And much more! Download it now for free from: http://emweddings.com/WeddingGuide/index.html     Don’t stress. Enjoy every moment, tomorrow will be your best memories. See you soon!
    • Another option is to find an app that allows for group talk. This Wedding Party App looks pretty neat. https://apracticalwedding.com/wedding-party-app/ 
    • Hi Everyone, So, I was cleaning out my closet and realized that I never sold off my extra wedding OOT bag stuff from our wonderful DW.   46 Daily Spanish for Dummies 30 Pool colored OOT fabric bags - approximately 13in x 13in. They lay flat.  I used them for our wedding and they were perfect for everything we needed to fit in each bag. There’s a slight shade variation in the group; I’m guessing some were cut from a different bolt of fabric.  They are also a little wrinkled from storage and will probably be wrinkled from shipping. I have three additional ones, but they somehow got something on them (likely toddler related). If needed, I can try to wash it out and send those as well. 
    • I’m getting married in six months to my foreign girlfriend. I was advised by a friend that one of the things I need to do before saying I do is to get a prenuptial agreement. Basically it’s supposed to protect my assets and properties in case my relationship with my future wife goes down the drain. I don’t know though if this is an acceptable practice when marrying Kiev ladies. I don’t want to do it if it would be insulting on her end. I need advice on this. Please help me.
  • Topics

×